piątek, 22 kwietnia 2016

Pierogi ze szinakiem.

Dziś ,,z nudów,, postanowiłam zaszaleć w kuchni.
wymyśliłam pierogi ze szpinakiem i białym serem.
Wyszły pyszne a że zrobiłam też w wersji bezglutenowej pojadłam bardzo.
Dwa słowa o cieście bezglutenowym: przyjemnie się z nim pracuje ,nie sprawia kłopotów trzeba tylko wyczuć ile mąki trzeba podsypać by ciasto się nie kleiło do stolnicy.
Pierogi są obłędnie miękkie ciasto rozpływa się wręcz w ustach.
Polecam oba rodzaje.

Farsz

 -1500 gram szpinaku(użyłam mrożonego)
-ok 500 gram białego sera
-gałka muszkatołowa-łyżeczka
-czosnek-dwa duże ząbki
-sól
-pieprz

Szpinak usmażyć odparować prawie całą wodę.Dodać przyprawy. Zostawić do ostygnięcia na sitku(około pół godziny).Po tym czasie wymieszać z serem i odstawić.

Ciasto bezglutenowe

-200 gram mąki gryczanej
-100 gram mąki ziemniaczanej
-250 ml wrzątku
-łyżeczka soli

Mąki zmieszać ze sobą dodać sól.Zrobić wgłębienie wlewać powoli wrzątek mieszać łyżką.Kiedy ciasto ostygnie na tyle by można je dotknąć wyrobić i odstawić przykryte ściereczką na kilka minut.

Ciasto białe

-480 gram mąki pszennej
-250 ml wrzątku
-jajko
-łyżeczka soli

W mące zrobić wgłębienie ,wsypać sól ,wbić jajko rozbełtać i wymieszać z mąką.
Dodawać wrzątek i postępować dalej tak samo jak w cieście bezglutenowym.

Ciasto rozwałkować wykrawać dużą szklanką koła i nadziewać pierogi.
Podawać ze skwareczkami i cebulką.
Smacznego.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...