piątek, 3 lutego 2017

Sałatka z kopru włoskiego





Chodził za mną ten koper i chodził.
Nigdy nie miałam okazji spróbować go surowego .Natkę uwielbiam więc stwierdziłam że jeśli kupię go a potem znajdę jakiś przepis to na pewno w końcu spróbuję niż zrobiłabym odwrotnie.
Kupiłam ,znalazłam ,zrobiłam i zakochałam się :)
Pyszna orzeźwiająca sałatka na stół lub po prostu do obiadu.

Składniki

-pół główki kopru włoskiego
- pół główki sałaty lodowej
-trochę szczypiorku
-pół jabłka ze skórką
-3 łyżki pestki dyni

Wykonanie

Pestki dyni krótko prażymy na suchej patelni.Należy bardzo uważać ponieważ przypieczone zbyt mocno pestki są gorzkie.
Koper włoski kroimy na cieniutkie piórka.Rwiemy sałatę lodową.
Szczypiorek siekamy.
Jabłko kroimy w łódkę a potem ka trójkątne plasterki.
Wszystkie składniki oprócz pestek mieszamy ze sobą.

Sos:

-6 łyżek oleju rzepakowego
-1 łyżka miodu
-2 łyżki octu jabłkowego
-sól ,pieprz do smaku

Składniki sosu wymieszać trzepaczką emulgując go aż stanie się wyraźnie gęsty i nieprzeźroczysty.
Sosem polać sałatkę .Na wierzch posypać prażony słonecznik.
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...