poniedziałek, 25 lutego 2013

40/60 Nilsa

Fajny prosty chlebek.
Wrzucasz wszystko do miski mieszasz i prawie gotowe.
Polecam gdy nie chce Wam się kombinować.
Oryginał stąd

Miękki ,sprężysty z dużymi dziurami.
Pyszny
Ponieważ wydawał mi się zbyt rzadki dodałam więcej niż w oryginalnym przepisie mąki pszennej.

Składniki

-270 gram aktywnego zakwasu żytniego
-135 gram mąki żytniej razowej
-210 gram mąki pszennej
-2 gram świeżych drożdży
-łyżka soli
-200 gram wody

Drożdże rozpuścić w wodzie.
Składniki umieścić w misie.Mikserem z hakiem wymieszać do połączenia .
Odstawić do wyrośnięcia(około godziny).
Po tym czasie ciasto odgazować  i włożyć do długiej keksówki(lub dwóch mniejszych) wysmarowanej oliwą, wysypanej otrębami.
Pozostawić do ponownego wyrośnięcia(należy kontrolować proces wyrastania ponieważ chleb jest bardzo lekki i kiedy wyrośnie za bardzo może opaść).
Z tego też powodu ten chleb jako jedyny wyrasta mi w piekarniku.
Piekarnik nagrzewam do 160 C dwie minuty wyłączam i wstawiam chleb do wyrośnięcia.
Robię tak właśnie dlatego by nie opadł.
Kiedy chleb wyrośnie po brzegi foremki włączam piekarnik .
Piekę 10 minut w temp 260 C potem kolejne 35 minut w temp 220 C.
Smacznego



1 komentarz:

  1. 40/60 Nilsa jeszcze nie piekłam, ale Twój wygląda tak jak lubię gdy chleb wygląda:-). Czas najwyższy go upiec:-)

    OdpowiedzUsuń

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...