wtorek, 27 listopada 2012

Nietypowe paszteciki.

Jedliście kiedyś naleśniki z kaszą gryczaną ??? Ja nie -do czasu aż przyglądając się opakowaniu po kaszy  znalazłam pewnien przepis:))
Na początku wydawało mi się niemożliwe to połączenie ale kiedy cała zrobiona przeze mnie porcja znikła  wiedziałam że to będzie coś co na zawsze zagości w naszym domowym menu:)
Przepis odtwarzam z pamięci i pewnie po tuningu;)

Naleśniki(dużooo):

-2 jaja
-2,5 szkl mleka
-0,5 szkl wody
-mąka poznańska lub  pół na pół poznańska plus gryczana.
-1,4 szkl oleju

Jaja z olejem ,mlekiem i wodą zmiksować .Dodawać stopniowo mąkę aż powstanie ciasto naleśnikowe.Usmażyć naleśniki.

Nadzienie:

-2 woreczki kaszy gryczanej(200 gram)
-300 gram sera białego
-cebula pokrojona w kostę i zeszklona na patelni
-pieprz ziołowy
-majeranek
-sól
-ewentualnie wegeta

Kaszę ugotować.Ostudzić.Dodać biały ser ,cebulę,doprawić do smaku.
Kłaść farsz na naleśniki a te zwijać jak paszteciki.
Obsmażyć na patelni na złoty kolor tuż przed podaniem.

Do pasztecików super pasuje sos beszamel.

Sos:
-duża łyżka masła
-łyżka mąki zwykłej
-dwie szczypty gałki muszkatołowej
-mleko

Masło rozgrzac na patelni.Dodać mąkę ,chwilę podsmażyć, dodawać stopniowo mleko aż konsystencja będzie odpowiednia.Posolić ,popieprzyć,dodac gałkę.
Można dodac natkę pietruszki.
Paszteciki polać sosem natychmiast podawać.
Smacznego.





1 komentarz:

  1. mam ochotę na te paszteciki na pewno je zrobię :)))

    OdpowiedzUsuń

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...