poniedziałek, 18 marca 2013

Sernik




Kto z Was nie lubi sernika ????
Ja też nie znam takiej osoby;)
Ten przepis znalazłam u Dorotki
Pyszny,mocny ,tradycyjny sernik.
Mój faworyt.
Mimo tego że trochę opada jest nadal wysokim ciastem i pięknie się prezentuje.
Polecam

Składniki:

-kilogram półtłustego sera białego
-5 jaj
- 20 dag cukru kryształu
-20 dag margaryny Kasia
-5 łyżek kaszy manny
- budyń śmietankowy
-kandyzowana skórka pomarańczowa
-łyżeczka proszku do pieczenia
-herbatniki

Na polewę
-pół białka
-do 3/4 szklanki cukru pudru

Ser dwukrotnie zmielić.
Margarynę z cukrem utrzeć na puch.
W drugiej misce utrzeć w taki sam sposób jajka.
Dodawać masę jajeczną do masy margarynowej.
Przekonałam się że nie oddzielanie białka od żółtka powoduje że sernik nie opada aż tak mocno.Także polecam ten sposób do wypróbowania.
Dodawać partiami zmielony ser.Na koniec dodać kaszę budyń skórkę oraz proszek do pieczenia.

Formę do pieczenia wyłożyć herbatnikami.
Wylać ser ,wyrównać.
Piec około 70-80t w temp 175 C.
Zrobić lukier-białku rozbełtać widelcem dodawać puder aż do otrzymania gładkiej gęstej konsystencji.Polukrować wystudzone ciasto.
Smacznego




5 komentarzy:

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...