czwartek, 28 marca 2013

Ciasteczka Wielkanocne



Pyszne kruche ciasteczka.Można "zatrudnić"domowników do wykrawania a potem ozdabiania.
Ciasteczka z bloga Dorotki:)
Zrobiłam z 1,5 porcji .
Natomiast lukier wykonałam tak jak w przepisie i udekorowałam nim wszystkie ciasteczka.
Polecam

Składniki

-270 gram masła
-300 gram pudru
-525 gram margaryny
-2 jajka
-1 żółtko
-3 łyżeczki wanilii
-szczypta soli

Z podanych składników zagnieść ciasto.
Schłodzić w lodówce przez 30 minut.
Po tym czasie ciasto wyjąć dzielić na kawałki i wykrawać ciasteczka.
Piec w 180C przez ok 12 minut do zezłocenia brzegów.
Wystudzić.

Przygotować lukier

-90 gram białka
-445 gram cukru pudru
-5-7 kropel cytryny

Składniki mieszać za pomocą miksera z końcówką w kształcie litery K lub końcówką z hakiem(ja mieszałam taką).Lukier należy ubijać na najniższych obrotach przez ok 10 minut.
Jeśli będzie zbyt gęsty można dodać kilka dodatkowych kropel cytryny.
Lukier ma nie spadać z końcówki miksera kiedy ją unosimy .
Można zrobić próbę dekorując ciasteczko .Po chwili lukier powinien zastygać.
Gotowy zabarwić na ulubione kolory.Napełnić w jednorazowe rękawy cukiernicze(foliowe)odciąć końcówkę i dekorować ciasteczka.
Zrobiłam cztery kolory.Każdy podzieliłam na pół.Jedną część włożyłam do rękawa ,drugą luzem lukrowałam całe ciasteczka.
Świetnie do tego celu sprawdzają się woreczki na mrożonki.
Ja okleiłam końcówkę taśmą bezbarwną aby mieć pewność że woreczek się nie rozerwie.Sprawdziły się świetnie.

Upieczone ciasteczka



Gotowe

2 komentarze:

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...