piątek, 4 stycznia 2013

Zupa cebulowa II zapiekana



Tak jestem nudna:))))
Ale zasmakowałam w zupie cebulowej.
Także dziś w ramach po świątecznego odmulenia oraz dla wzmocnienia kolejny raz zupa cebulowa.
Tym razem z grzankami.
Pyszna.

Składniki na 6 osób:
-6 cebul
-2 średnie ziemniaki
-łyżka masła
-2 łyżki białego wytrawnego wina
-tymianek
-bulion ok 2 litrów
-ser żółty(ok 15 dag)
-sól,pieprz
-bułka wrocławska
-masło roślinne
- zioła suszone utłuczone w moździeżu(lubczyk,pietruszka,majeranek,tymianek,curry)

Ziemniaki obieramy kroimy gotujemy do miękkości w małej iloci wody.
Miksujemy blenderem razem z wodą.Odstawiamy.
Cebule obieramy,szklimy na łyżce masła.
Dodajemy do bulionu gotujemy około 20 minut na małym ogniu.
Pod koniec gotowania dodajemy ziemniaki oraz wino.Doprawiamy do smaku.

Z bułki kroimy tyle krążków ile potrzebujemy.Ja dałam po dwa na miseczkę zupy.
Każdy smarujemy lekko z obu stron masłem roślinnym,obsypujemy ziołami.Smażymy na patelni do zrumienienia z obu stron.



Piekarnik rozgrzewamy do 195 C.Rozlewamy zupę w miseczki.Na wierzch kładziemy grzankę ,posypujemy żółtym serem.Zapiekamy ok 15-20 minut.
Podajemy natychmiast po zapieczeniu.
Smacznego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...