czwartek, 6 grudnia 2012

Chleb polski.

Stało się:)))Zakwas się udał chleb wyszedł pyszny:)
Ciut mi się spłaszczył za bardzo przy przekładaniu z koszyka ale smak rekompensuje wszystko.Oczywiście nie muszę mówić że połowy już nie ma, więc za kilka dni upiekę kolejny :)
Przepis musiał być sprawdzony.A takie tylko u Dorotki.
Banalnie prosty i nieziemsko pyszny.

Polski chleb
-200 gram zakwasu żytniego
-550 gram mąki pszennej chlebowej
-50 gram otrąb owsianych
-300 gram ciepłej wody
-8 gram świerzych drożdży
-łyżka soli
-łyżeczka słodu(nie dałam)
-2 łyżeczki lekko utłuczonego w moździerzu kminku

Wszystkie składniki umieścić w misce.Wyrobić gładkie,sprężyste ciasto.
Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok 2 godziny.W tym czasie dwa razy złożyć.
Uformować bochenek umieścić w koszu do wyrastania na kolejne 1-1,5 godziny.
Po tym czasie przełożyć na blachę i piec.Pierwsze 10 minut w temp 260 C a kolejne 20-25 minut w temp 230 C.W przepisie jest by obrócić ja jednak nie zrobiłam tego i równomiernie się upiekł.
Wyjąć,ostudzić na kratce.
Smacznego



1 komentarz:

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...